Please enter an Access Token

FLT Ravintovalmentajan TOP 5 ravintovinkit

FLT ravintovalmentajan vinkit arkeen

Ihana, ihana olo– kierros jatkuu! Tälle vuodelle on tarkoitus kerätä eri asiantuntijoilta terveyteen ja hyvinvointiin lisääviä vinkkejä ja ajatuksia, heidän jokaisen omalta ”osaamis sektoriltaan”. FLT Ravintovalmentajan TOP 5 ravintovinkit jaksamiselle ja mielen hyvinvointia tukevalle ruokavaliolle- on aiheena tänään.

Alkuvuodesta kierroksen aloitti allekirjoittanut, ja kirjoitin itse näkökulmasta uni ja sen merkitys hyvinvointiin sekä kuinka hyvän, riittävän ja laadukkaan unen avulla ylläpidetään luottamuksen tilaa, ja pystymme käsitellä vaikeita asioitakin selkeämmin, ilman että pelko nielaisee meitä mukaamme. Voit käydä lukaisemassa tekstin täältä.

 

FLT Ravintolvalmennus

Mielen hyvinvointia ravinnolla

Tässä blogi- postauksessa aihiossa on FLT Ravintovalmentajan TOP 5 ravintovinkit mielen hyvinvoinnille. Ninnu Kumpu on kouluttautunut Jyväskyläläinen FLT Ravintovalmentaja, jonka asiantuntevat vinkit kannattaa napata arkeen mukaan, joiden avulla arkeen saa hyvät eväät ravitsemuksen puolelle.

Lisääntynyt mielen hyvinvointi ravinnon kautta lisää energiatasojamme, olemme virkeämpiä ja voimme yksinkertaisesti paremmin.

 

FLT Ravintovalmennus

 

FLT Ravintovalmentajan TOP 5 ravintovinkit jaksamista ja mielen hyvinvointia tukevaan ruokavalioon:

Talvi alkaa olla takana päin ja kevät saapuu kovaa vauhtia. Valon määrä lisääntyy ja virkistää mieltä. Omaa hyvinvointia ja jaksamista on tärkeää tukea myös monipuolisella ja terveellisellä ruokavaliolla.

 

  • Säännöllisyys. Pidäthän huolta säännöllisestä ruokarytmistä. Sisällytä päivääsi aamiainen, kaksi lämmintä ateriaa, 1-2 välipalaa sekä kevyt iltapala. Näin tuet verensokerin pysymistä tasaisena, joka vaikuttaa pitkällä tähtäimellä myös kehon hormonitoimintaan positiivisesti.

 

  • Monipuolisuus. Syö värikästä ruokaa! Koeta valita mahdollisimman paljon eri värejä lautasellesi. Vaihtele kasviksia sekä hedelmiä joita käytät. Suoliston hyvinvointi on meille supertärkeää. Monipuolisuudella tuet suoliston mikrobikannan hyvinvointia, jolla on oleellinen merkitys terveydelle ja jopa mielelle. Tiesitkö, että suurin osa meidän mielihyvähormonista eli serotoniinista tuotetaan juurikin suolistossa?

 

  • Syö riittävä määrä ruokaa. Yllättävän monella ruoan määrä saattaa olla liian vähäinen kulutukseen nähden. Kun syöt puhdasta, itse tehtyä ruokaa, on tärkeää, että saat riittävän määrän energiaa. Näin tuet jaksamista, painonhallintaa ja aineenvaihduntaa, eikä keho ala käymään ns. säästöliekillä.

 

  • Jätä pois ruokavaliosta sokeri, valkojauhotuotteet sekä prosessoidut tuotteet. Käytä sen sijaan makeutukseen luomuhunajaa, 100% kauraa ja 100% ruista ja valmista ruokasi itse puhtaista raaka-aineista. Suosi mahdollisuuksien mukaan luomua!

 

  • Huolehdi, että juot riittävästi vettä. Nesteiden juominen tulisi tapahtua ruokailujen välillä. Liian runsas juominen ruokailun aikana laimentaa vatsahappoja ja vaikuttaa näin negatiivisesti ruoan pilkkoutumiseen ja sulamiseen. Vettä on hyvä juoda n. 2 litraa päivän aikana.

 

FLT Ravintolvalmennus

 

Jatkovinkkejä ja tukea arkeen

 Käy tutustumassa Ninnun kotisivuihin,  jota kautta voit tarvittaessa myös ottaa häneen yhteyttä muun muassa ravintoon koskevissa asioissa.

Hänen palveluissaan on  FLT Ravintovalmennuksen lisäksi synnystysvalmennusta, TENS vuokrausta sekä vyöhyketerapeuttisia hierontoja.

Terveyttä, iloa, ja hyvää mieltä ravinnon parissa!

XOXO
signature

Tilaa niin et menetä viestiä
Rekisteröidy sähköpostiosoitteellasi saadaksesi uutisia ja päivityksiä!

Mitä mieltä olet, kommentoi, niin jutellaan lisää

Previous
Ajatuksia sairastetusta Koo- jutusta
FLT Ravintovalmentajan TOP 5 ravintovinkit